Embraer Commercial Aviation utworzyło dedykowany zespół Global Leasing and Freighter, aby umacniać swoją strategiczną pozycję na rynkach cargo i leasingu. Nowy zespół, który ma siedzibę w Amsterdamie, łączy wiedzę specjalistyczną w zakresie przebudowy pasażerskich samolotów E-Jet na cargo (P2F) oraz działalności leasingowej w lotnictwie komercyjnym w ramach jednej zunifikowanej struktury.
Nowym zespołem pokieruje Oliver Gerg, który został mianowany starszym wiceprezesem (SVP) Global Leasing and Freighter. Jak podkreśla producent, Oliver wnosi bogate doświadczenie na to stanowisko dzięki kierowaniu zespołem Global Leasing i odegraniu kluczowej roli w uruchomieniu programu E-Freightera w 2022 r. Jego stanowisko podlegać będzie bezpośrednio Martyn'owi Holmesowi, członkowi zarządu ds. handlowych w Embraer Commercial Aviation.
- Utworzenie zespołu Global Leasing and Freighter jest kluczowym krokiem w naszej strategii wykorzystania szans na rozwijających się rynkach cargo i leasingu. Przywództwo Olivera, jego doświadczenie branżowe i głębokie zrozumienie naszej działalności sprawiają, że jest on idealną osobą do kierowania nowym zespołem. Jesteśmy przekonani, że pod jego kierownictwem zespół ten zapewni wyjątkową wartość naszym klientom i interesariuszom - powiedział Martyn Holmes, członek zarządu ds. handlowych w Embraer Commercial Aviation.
Ta strategiczna reorganizacja podkreśla zaangażowanie Embraera w innowacje i koncentrację na kliencie, pozycjonując firmę w celu zaspokojenia zmieniających się potrzeb globalnego rynku lotniczego.
E-FreighterKonwersja E-Jet P2F firmy Embraer zapewni wiodące w segmencie osiągi i ekonomikę.
E-Jety Freighter będą miały o ponad 50 proc. większą pojemność, trzykrotnie większy zasięg niż duże turbośmigłowe samoloty towarowe i do 30 proc. niższe koszty operacyjne niż odrzutowe samoloty wąskokadłubowe. Pierwsza przebudowa na frachtowce została przeprowadzona w zakładach Embraera w Brazylii i obejmowała m.in. przednie drzwi ładunkowe na pokładzie głównym, system obsługi ładunków, wzmocnienie podłogi, sztywną barierę ładunkową (RCB) - barierę 9G z drzwiami dostępowymi, system wykrywania dymu ładunkowego, w tym gaśnice klasy "E" w górnym przedziale ładunkowym, zmiany w systemie zarządzania powietrzem (chłodzenie, zwiększanie ciśnienia itp.), usunięcie elementów wyposażenia wnętrza oraz przepisy dotyczące transportu materiałów niebezpiecznych.
E190F będzie mógł przewozić ładunek użyteczny o masie do 10 700 kg (23 600 lb), a E195F do 12 300 kg (27 100 lb). Zasięg każdego z nich wyniesie kolejno 4259 km (2300 nm) oraz 3889 km (2100 nm). Sumując miejsce pod podłogą i na pokładzie głównym, maksymalna ładowność E190F wynosi 13 500 kg. Do tej pory Embraer zabezpieczył zamówienia na 55 takich maszyn, a amerykański lessor Regional One będzie pierwszym odbiorcą tych samolotów.